Och det drar sig mot slutet av juli

Insåg att det är den 19 juli idag. Den nittonde. Har ungefär hälften av sommarjobbet kvar, får andra lönen nästa vecka (!) och vi flyttar ut ur huset om lite drygt 10 dagar. Denna sommar har inte varit lugn någonstans- och som jag längtar efter lugn. Men det blir det väl kanske så småningom - vi får hoppas på det.


Så vad har hänt de senaste dagarna? Ja, jag har som vanligt jobbat en massa (sex pass på rad varav ett nattpass) men belönas nu med att faktiskt bara jobba ett enda pass inatt och sedan vara ledig resten av veckan (så skulle det ju visserligen inte ha varit men blev ombedd att byta dagens kvällspass och morgondagens förmidsagspass mot natt istället; inte mig emot - jag trivs med nattjobb och får dessutom betalt för de "timmar jag missar"). Det mest spännande som hänt är väl att jag har tatuerat mig. Herregud tänker både ni och jag (främst när jag satt där eller när jag plötsligt ser den). Känns inte som jag, är kanske inte heller jag. Men, det känns rätt - "Nu är det istället jag som får vara stolt" står nu på innerarmen i pappas handstil från talet han höll på min studentdag, alltid nära hjärtat. Det känns rätt.

En väldigt suddig och ofokuserad bild bifogas, men det är allt jag har just nu. Tills vi hörs igen - en massa solsken och sommarvärme.