Lunchuppdatering

Hej på er. Mitt i allt som händer missade jag totalt att dagen som markerade en månad här sprang förbi. Kul. Läskigt. Tiden går alldeles för fort (som vanligt med andra ord). Vi tänkte på det häromdagen (för att vara helt ärlig har väl samtalsämnet dykt upp några gånger) - men det är vi som är här nu! Det är vi som gör T6, så långt borta det fortfarande känns trots att det är min vardag. Jag minns när det kändes stort att börja T3, då var man plötsligt inte helt ny längre.. Det är ett och ett halv årt sedan. Herregud.
 
Denna måndag spenderar jag på biblioteket. Tog mig inte hit alls förra veckan så kände att det behövdes. Eftersom vi inte har en endaste grej inbokad på hela veckan (hjälp, hur pluggar man ens så fritt?) så har jag satt upp ett mål för mig själv - slutför bakgrunden till uppsatsen. Det känns ändå rimligt, skönt att ha något att sträva mot. Förra veckan fick jag äntligen mina första data till projektet dock! Gick upp 05.30 för att vara ombytta och färdiga till 07.00 på sjukhuset där jag fick träffa patienten och mäta diverse kroppsmått innan vi var med på operation i 4 timmar. Så spännande - och så annorlunda mot Sverige. Det var ett superlitet rum med alldeles för mycket folk i det och jag blev helt ärligt talat inte klok på hierarkin som var. Vår huvudhandledare här är tydligen en riktig big shot och det kändes på hela atmosfären. Men, det var kul. Han verkar väldigt mån om att vi ska trivas, trots att vi sällan ser honom, och det känns skönt. 
 
I lördags åkte vi ut till Cape Cod, en liten halvö som ligger precis söder om Boston. Det var helt fantastiskt, så vacker miljö och det var perfekt väder. Uttrycks bäst med bilder och gårdagen tog vi det lugnt, upplevde mer fantastiska vyer och njöt av att bara ha en dag utan några krav. Förra veckan gjorde vi inte heller sådär överdrivet mycket, fredagen ägnade jag och Gabbi åt att utforsa nya ställen av Boston och tog tunnelbanan till nya jaktmarker. Det var lyckat. 
 
Tills vi hörs igen!