Labor day weekend

Har landat lite såhär på torsdagen efter en intensiv helg av aktiviteter. Vi har haft långledigt pga något som de här i USA kallar för Labor Day vilket innebar att vi utnyttjade tiden till max och köpte ett tredagarskort som lät oss göra ungefär vad vi ville på en massa turistaktiviteter. Medan Amerikanerna njöt av vad de kallar för sista helgen på sommaren (vilket är onödigt, här är fortfarande 25 grader varmt och något annat än korta byxor eller klänning är fortfarande otänkbart) så fortsatte vi turistandet. I lördags åkte vi på valsafari. Eller tja, vi tog en båt ut ungefär en timme utanför Boston och där åkte vi omkring ett tag tills vi hade beskådat både valar på nära håll och stjärfenor på långt håll. Lite lätt illamående åkte vi hemåt och avslutade kvällen med att titta på fyrverkerier, äta klassisk asiatisk take away mat och därefter ha en utekväll på stan som slutade med värkande fötter och alldeles för mycket dansande (som det sig bör med andra ord). Söndagen spenderades med tanke på föregående kvälls aktiviteter med en något lugnare vilket bestod i Museum of Science. Jag insåg efter några timmar där att trots att jag älskar barn så tycker jag inte vidare mycket om dem på museum, de är i vägen och de springer överallt och framförallt är de övertrötta och gråter alldeles för mycket. Skämt åsido. De är jättemysiga - jag förstår dem och trots att jag är glad att vi gick dit var det helt klart ett ställe gjort för barn snarare än vuxna (även om jag fick lära mig lite nytt). 
 
I måndags steg vi sedan upp tidigt och bilade iväg två timmar inåt landet till en stad vid namn Springfield (för att vara mer korrekt även lite utanför denna men ändå) och sprang omkring hela dagen på Six Flags (vilket är en nöjespark med 90% bergochdalbanor). Det var roligt. Och intensivt. Jag har nog aldrig åkt så många olika bergochdalbanor på en och samma dag och varje gång jag hade överlevt en (och tackade gud för att inget hade hänt) så var det bara att förbereda sig för nästa. Det var väldigt roligt och också väldigt uttröttande. Vi åkte hem på kvällen, fyllda av skräpmat men också lite nöjdare än vad vi var på morgonen.
 
För att sammanfatta långhelgen i en mening; intensiv, tröttsam men också fylld av nya upplevelser.
 
Senaste dagarna har vi sprungit på möten och äntligen börjat få lite mer koll på projekten. Datorerna är äntligen färdigkrypterade, vi har fått mer information om kommande veckor och på onsdag ska vi för första gången få vara med på operation! Det känns så spännande men också väldigt läskigt. Jag återkommer med mer information när jag har upplevt det och fått smälta att vi faktiskt ska få göra ett riktigt riktigt spännande projekt som kan bidra till något!
 
På SixFlags - tänk att jag får spendera så mycket tid med dessa människor!