Resfeber

Herregud. En hel sommar har gått och jag funderar på vad som har hänt. Jobb, jobb och mera jobb är väl svaret på den frågan (och en hel del roligt däremellan som sagt, såsom Coldplay och middagar med vänner). Men nu är sommaren 2016 snart över. Inatt jobbar jag mitt sista pass på Ortopedavdelning 16 och därmed säger jag tack och hej för en fantastiskt givande sommar med många nya erfarenheter på Länssjukhuset i Kalmar. Detta innebär också att jag säger hej USA och hej en termin i Boston!
 
På torsdag (med andra ord i övermorgon, hur nu det gick till) åker jag hemifrån runt 09.15 för att hinna med ett tåg som lämnar Kalmar C vid 09.55. Därefter byter jag till Snabbtåget från Stockholm vid Alvesta Station och möter upp vännerna där och hoppar så småningom av vid Kastrup där Norwegian ska ta oss till Boston med flyget som går kl. 17.00. Nervös? Ja minst sagt. 
 
Sedan ska jag leva i Boston-tid (-5 GMT) i några månader. Kul. Spännande. Läskigt. Jag ser fram mot nya äventyr, och helt ärligt är jag ju inte själv - jag har en massa vänner med mig. 
 
Sist jag var i Boston var i juli 2009. Nyss fyllda 15 år och med pappa och mamma där. Inte hade väl jag i min vildaste fantasi kunnat ana vad jag skulle få vara med om 7 år senare. Nästa gång vi hörs är jag nog där. Jag har planer på att vlogga i höst istället för att blogga, mest för min egen skull. 
 
 
 
Sist jag var i Boston tog jag den här bilden från vårt hotellrum. Downtown Boston, snart ska jag få vara där och uppleva storstadsliv på riktigt!