Första dagarna i Boston

Första dagarna här i Boston har passerat och jag skulle kunna påstå att vi har börjat hitta en vardag men det är nog inte riktigt sant. Det kommer nog att dröja ett tag innan jag kan smälta att vi faktiskt ska bo här allihopa, jag och mina roomies!
 
Men det är bra. Det är jättebra. Visserligen var vårt flyg försenat med ungefär 12 timmar så vi anlände tidigt i fredags morse och var trötta som få men vi ägnade dagen åt att handla middag, återhämta oss och utforska närområdet. I lördags gick vi på stadstur och gick 1,5 mil under dagen och tittade på Boston och söndagen gick åt till att utforska änna mer i närområdet. Idag, måndag, har jag haft min första dag på sjukhuset som jag ska spendera min tid på. Jag vet egentligen inte om jag är så mycket klokare på vad jag ska göra denna terminen men låt oss säga att det involverar en nerv, diametern på denna och förhållandet av dessa till patientens kroppsmått. Det blir nog bra. Om jag har förstått det rätt ska jag spendera några timmar på operation (!!) och resten av tiden ägna mig åt att läsa och skriva rapporten. Det ordnar sig nog, även om det kanske inte riktigt känns så just nu. 
 
Men jag trivs här. Det känns fortfarande surrealistiskt att vi faktiskt är här. I Boston! Vår lägenhet är placerad mitt mellan Harvard University och MIT och det innebär att området är ganska innovativt och med mycket framtidsanda. Det passar oss. 
 
Med det sagt bjuder jag på lite bilder så hörs vi snart igen (och skapar därmed en ny kategori). 
 
ID-bricka och passerkort, känns ändå stort på något sätt - och med Cambridge (området vi bor i) i bakgrunden. 
Nattvy över Downton Boston (dvs taget från det området som vi bor i).