Gyckel och egentid.

Har denna vecka blivit belönad (eller kanske bara haft turen) med hela tre schemafria dagar. Detta gör att jag unnar mig att sova en timme extra på morgonen och tar långfrukostar med te framför Godmorgon Sverige innan jag tar tag i att läsa om hjärtsjukdomarna. Jag trivs i min lilla lägenhet en hel del - den kanske inte ser mycket ut för någon annan men för mig, för mig är den alldeles perfekt (och dessutom njutar jag av att ha promenadavstånd till skolan). 
 
Annars gycklar vi, gör PR för Festivallen (som närmar sig allt mer!) och sitter i möten. Det är mycket att stå i - men åh vad roligt det är! Invigningen av våra fina blivande Plåster närmar sig också och ångesten blandas med förtjusning. Det börjar närma sig skiftesdags och slutet av vårt festeristår och det är så bitterljuvt. Vem är jag här i Linköping när jag inte är MedSex? Det blir nog vettigt att få ett år av ett normalt liv också.
 
Påsk närmar sig också med stormsteg - och som jag längtar. Att träffa mamma och ovanpå detta mina syskonbarn, som jag inte sett på jag vet inte hur länge, ska bli underbart. Att bara få vara med människor man vet älskar en, oavsett hur man ser ut eller beter sig, det ska bli skönt.
 
Tills vi hörs igen; njut av våren som är här! Själv spanar jag i rabatter och njuter av strålarna som värmer.