T3!

Nytt år, ny termin och därmed också en helt ny kategori. Idag är det dags för T3. Min ett-årsdag på läkarprogrammet i Linköping och exakt ett år sedan som jag flyttade till en ny stad utan någon som helst aning om allt som väntade mig.
 
Just nu sitter jag på tåget upp från Kalmar - och medan jag satt och väntade inne på stationen tilltog ett bekant surr i bakgrunden. Helt plötsligt hörde jag spanska; och det i allt större utsträckning. Vänder mig så slutligen om och inser att det är en skolklass som står bakom mig. Svenskar och spanjorer om vartannat och jag inser att. Det där var ju jag. Exakt där stod jag, med surrande spanjorer, för tre år sedan. Då gick jag i tvåan på min gamla gymnasieskola och hade ett utbyte med en skola i San Roque i södra Spanien.
 
Hade bra stor lust att springa fram och säga "Hallå, Hallå! Jag vet vilka ni är! Jag vet hur roligt ni kommer få det! Det där var jag!". Men det går ju inte så istället satt jag på min bänk och smålog och tänkte att om jag bara visste. Tänk om det även, när jag stod där med mina spanjorer, satt en gammal elev och tänkte samma sak. Om de bara visste. 
 
För lite så är det. Livet tar oss längst de mest märkliga vägar. Och idag är det dags för mig att börja T3.