2015

Från en sekund till en annan var vi helt plötsligt inne i mitten av 10-talet och med det lämnade jag bakom mig ett år med så mycket intryck och förändringar att jag inte ens vet var jag ska börja. Men jag sparar det till ett senare inlägg - någon gång i framtiden efter tenta-p. Då ska jag sammanfatta 2014.
 
Gårdagen spenderade jag på ett väldigt vuxet, men också väldigt härligt, sätt. Åtta stycken var vi och vi åt trerätters, drack vin och spelade sällskapsspel. Strax innan tolvslaget begav vi oss ut och så firade vi in det nya året på drottningbron här i Linköping. Det var en bra kväll och den var alldeles lagom. Det var en kväll då många tankar cirkulerade i huvudet; om livet, om det som har varit och om det som komma skall. Positiva och negativa tankar och ett hopp om att 2015 ska föra goda ting med sig. 
 
Efter ett par timmar begav jag mig så sakteliga hemåt mot Ryd igen och dagen har spenderats med fortsatt tenta-p. Det går segt. Jag har svårt att hitta motivationen och ser fram mot att tentan ska vara över samtidigt som jag fruktar att jag faktiskt ska skriva den om en vecka. Med allt som har hänt har jag lovat mig själv att acceptera att den här tentan kanske faktiskt inte går vägen. Det har varit för mycket annat. Men jag försöker - och hoppas. Det är dock skönt att veta att jag får inleda T3 oavsett vad som händer.. T3. Det känns så konstigt. Första terminen med patologi och med det innebär det även att ett år redan har passerat. 
 
Ett år av så mycket - och ett år som har förändrat allt. Men det tar jag som sagt i ett senare inlägg.