Min egen start på termin 3.

Den här helgen har varit bra. Positiv på många sätt även om söndagen var, så här i efterhand, högst otillfredsställande. Jag har aldrig varit den som har haft ett behov av att ständigt röra på mig men den senaste veckan har jag bara inte klarat av att sitta stilla mer än två timmar. Vet inte riktigt vad det beror på - om det är vårvädret som får mig att vilja hoppa upp och ned eller om det är tankar på annat. Hur som helst är det faktiskt, tro det eller ej, en ganska välkommen känsla. Att jag idag började dagen med en timmes promenad och ställde klockan på 8.00 trots att jag inte behöver infinna mig i skolan förrän 15 är en bedrift. Tro mig, jag är en nattmänniska till tusen. 
 
Den här helgen har, förutom ny energi och tankar på livet, innehållet en ny start för mig. Jag har fått fokusera på att läsa på inför min basgrupp idag och som jag har njutit av det. Njutit av att inte ha en tenta som hänger över mig. Visserligen gick tentan i fredags så rakt ner i underjorden så att den hamnade någonstans i nivå med en alldeles för varm flytande bergsmassa, men ändå. Nu är den inte här förrän i juni. Och då jäklar. Då är det dags att fixa den där förbannade tentan. Att för första gången få lägga denna helvetes höst helt och hållet bakom mig. 
 
T3 har faktiskt överraskat mig positivt. Det är så intressant (och så svårt att ställa om..)! Längtar efter att få fortsätta grotta ned mig i sjukdomarnas värld. Men tills vi hörs nästa gång; ut och njut av den fantastiska solen!