En vecka

Inleder så min sista vecka som residens i Ryd. Lite sorgligt är det allt - filosoferade över detta när jag gick hem från bussen idag och tänkte att "nu var den här epoken över". Så mycket stunder det här korridorsrummet har innehållet - mitt liv är verkligen inte detsamma som det var när jag för första gången satte min fot här den där måndagen i februari förra året. 
 
Har spenderat helgen hemma hos min mamma i Kalmar. Mysigt värre. Fick mat och kärlek - vad mer kan man önska sig? Dessutom fick jag klappa på den nya lilla katten, eller åtminstone så mycket som han tillät. Mellan lördag och söndag sov jag så 14 timmar vilket är en bedrift som jag inte har lyckats med på länge, att jag är trött är nog en underdrift, och så spenderades söndagen med att tömma kontot på 1800:- på IKEA. Ett nytt fint köksbord är nu mitt och hela inredningen i lägenheten kommer att gå i 40-/50-tals anda. Som jag längtar!! Bilder utlovas eventuellt. 
 
Och mer då? Mer spontanköpte jag ett par jeans idag. Jag kan försöka hävda att jag behövde dessa men ska jag vara ärlig är det mest material lycka. Jag är åtminstone nöjd, och känner mig lite snyggare. Det behövs ibland det med.