Att nyttja vår demokratiska rättighet.

Jag hoppas innerligt att ni alla som har rösträtt har använt den idag. Jag är så tacksam över att jag för första gången i mitt liv har fått möjlighet att rösta och därmed vara med och påverka hur vårt land styrs. Jag är också tacksam över att jag lever i ett land där vi har den möjligheten, där jag inte blir diskriminerad för att jag är kvinna eller för att jag inte tillhör rätt grupp av människor. Det är en sådan fantastisk möjlighet. 
 
För tyvärr är det ju så, att alla i denna värld inte har den möjligheten. På grund av förtryck, korruption eller diktatur så har tyvärr inte alla en möjlighet att påverka hur landet ska styras och därför anser jag att det både är vår rättighet men även skyldighet att använda vårt röstkort idag. Så utnyttja er möjlighet att påverka!
 
Förutom att jag har röstat idag så har jag även försökt fokusera på studier. Det går inte alltid jättebra men med lite motivation i form av godis så har jag åtminstone kommit någonstans. Det är fortfarande lungor som står på schemat, men denna gång ligger själva gasutbytet i fokus. 
 
Imorgon får jag äntligen se mina fina föräldrar igen, det ska bli så skönt. Har av någon anledning haft lite hemhemlängtan senaste dagarna, kan nog bero på en förkylning som vägrar släppa och enbart bli värre med tiden.