HLR.

Idag har vi inte bara klämt in två föreläsningar på förmiddagen rörande adaptivt immunförsvar och bakterier II (utläses bakterier två och följde, som det nog går att utläsa, en tidigare föreläsning vid namn bakterier I (ett)) utan också en HLR (Hjärt- och lungräddning) utbildning! Den senare är troligtvis en av de mest givande laborationer jag har haft. Informativ, matnyttig och med en underbart härlig (och pedagogisk!) akutläkare som undervisade oss. Det blev med andra ord, trots den dåliga starten, en mycket bra dag.
 
För en dålig start det fick jag. Jag har nämligen lyckats med bedriften att slarva bort min cykelnyckel och kan verkligen inte komma på var den kan finnas. Min cykel är låst och står nere vid portingången så det är ingen längre sträcka som jag kan ha tappat bort den på och ändå så finns den ingenstans. Verkligen ingenstans. Jag har tömt ut och in på både tygkassar, kylskåp och jackor och de har verkligen försvunnit spårlöst. Så kan det gå när man är trött och kommer hem sent efter att ha gycklat för Ettan på deras Äopop med Medicinska Föreningen. 
 
Det är, på tal om gyckel för Ettan, dessutom väldigt många roliga gyckel som vi har inplanerade just nu. Fyra i helgen och flera som är uppbokade efter det. Åh vad jag tycker om att gyckla, känslan efter ett riktigt bra Medsex-Beat är svår att slå. 
 
Med det säger jag godnatt och på återseende. Nästa vecka väntar Kristina från Duvemåla - som jag längtar!!
 
(Och medna jag skrev det här inlägget kom jag på det enda stället som jag inte letat på - tror ni att nycklarna låg där? Så kan det vara - ibland är det bra att skriva blogginlägg även för minnets skull!)