En helg hemma.

Har för första gången denna terminen en långhelg hemma där jag får vara just det - hemma. Utan tankar på annat. Dessutom befinner vi oss mitt mellan två teman vilket innebär repetitionsfall och därmed inte "lika mycket att plugga". På måndag börjar neuro, och som jag ser fram mot detta! Det ska bli spännande med ett nytt tema. Dessutom är det som sagt skönt; att med gott samvete kunna ta sig några extra timmars ledighet. 
 
Förutom det befinner sig mina tankar på väldigt många olika platser för tillfället - de flyger mellan allt arbete som komma skall med Medsex och annat som försigår i Linköping samtidigt som jag tänker mycket på tentan och framtiden. Jag har aldrig varit vidare bra på att leva i nuet och det gör sig extra tydligt i vissa stunder. Men även det kommer att lösa sig - och jag ser fram mot allt som väntar. Däremot kan jag inte förstå att vi snart kliver in i december och att 2015 därmed nalkas. Så mycket som har hänt under det här året! Det ska bli spännande att få göra en årssammanfattning (som jag har gjort de senaste tre åren). Det är en bra del i processen att uppskatta allting som har hänt och som har fått en att växa. Ett sätt att tänka tillbaka på allt positivt men även negativt som har format året.
 
Nu ska jag smyginviga julen och advent (vilket är något av det bästa jag vet!) med pepparkakor och glögg med min mamma. Tills vi hörs igen så hoppas jag att ni njuter av de gråa novemberdagarna - även de har sin charm.