Sommardagar.

Herregud vad dagarna rinner iväg. Plötsligt har mer än halva juni sprungit förbi och jag har hunnit med en massa olika aktiviteter som jag inte har hunnit rapportera om här.

Men vad som kanske känns allra bäst är beskedet som kom i torsdags. Jag är godkänd på min tenta och det känns helt fantastiskt! Jag var övertygad om att jag skulle misslyckas på grund av allting som har hänt under terminens gång men jag klarade mig, med nöd och näppe, och kan nu se fram mot en sommar utan tentaplugg och med fria eftermiddagar och helger. 

Förutom detta har jag även hunnit med att jobba en vecka på mitt jobb vilket är ovanligt roligt. Jag sitter i reception på en läkarmottagning och har ansvar för att patienter skrivs in i systemet, svarar i telefon och tar hand om övrigt som behöver göras. Det är givande att få jobba i en miljö där jag har möjlighet att få lära mig nya termer och vad saker och ting innebär - det gör mycket för förståelsen. 

Igår firade jag dessutom midsommar med vänner och vi genomförde årets första dopp vid midnatt, åt jordgubbar och sjöng. Såsom sig bör på midsommar med andra ord. Och så har jag hunnit besöka Göteborg två gånger inom loppet av en vecka där jag bland annat utsatte mig för Helix och Uppswinget. Helix var helt underbar men när Uppswinget drog igång kändes det som att jag inte skulle överleva. Enligt uppgifter från kompisar som inte kunde hålla sig för skratt då vi (äntligen) stannat hade jag vrålat konstant hela tiden. Personligen kommer jag knappt ihåg någonting, stabilt där. Men jag tog åtminstone modet till mig och åkte den.
 
Annars får ni nog leva med att uppdateringen under sommaren kommer att bli något lägre än under terminerna. Det blir lätt så när det händer mycket. Dessutom finns det inte så överdrivet mycket att berätta om så ni får hålla till godo och så skriver jag ett inlägg då jag återigen har något att berätta.