Kalas för en tjugoåring.

Blev igår inbjuden till vad som påstods vara en inflyttningsfest. Jag dök upp innanför dörren - ser min kompis katten och hinner ungefär utbrista "Heej ka..." innan jag blir överfallen med en massa grattis och serpentiner. En månad efter min tjugoårsdag fick jag nämligen en överraskningsfest och om jag blev grundlurad? Oh ja. Jag misstänkte ingenting men blev väldigt väldigt glad. Det där är andra överraskningsfesten inom loppet av tre månader och som en viss Emil uttryckte det "det är farligt att fylla år i dessa kretsar".
 
Jag tackar och bockar för den festen - det var helt fantastiskt och väldigt väldigt roligt. Om inte annat så för sällskapet som jag saknat något enormt de senaste månaderna.
 
Förutom det så inhandlade jag igår, äntligen, en ny dator. Efter blåskärm och suspekt rök som kommit ur min före detta, nu pensionerade, dator blev det en ny Macbook Pro för skatteåterbäringen. Om jag är nöjd? Oh ja. Den är så fin. Dessutom tror jag att den kommer fungera utmärkt under nästa termins föreläsningar. 
 
Imorgon åker vi till Liseberg vilket ska bli jätteroligt! Har inte varit där för att "åka själv" på ett tag så det kommer nog uppskattas. Dessutom ska vi testa nya Helix - livrädd som jag är kommer jag nog åka den med skräckblandad förtjusning.