Två veckor.

Det är idag exakt två veckor kvar till bootcamp. Hur hände det? Kan bli lite trött på mig själv för att det verkar vara det enda jag pratar om här i bloggen - hur tiden går. Jag undrar hur jag kommer att känna om fem år då jag plötsligt på allvar ska jobba. 
 
Idag har jag fått uppleva en alldeles för stor thyroidea (sköldkörtel). Det är rätt spännande att helt plötsligt stå öga mot öga med något som jag faktiskt har läst om. Hallå, det där vet jag ju vad det är! Eller ja, för mig var det åtminstone möjligt att avgöra någorlunda varför det såg ut som att det satt en större tennisboll i halsen på patienten. Därefter fick jag assistera vid ett misstänkt benbrott medan läkaren förklarade allt vad hon gjorde (den ordinarie läkaren är på semester och vi har numera vikarie). Kände mig som Meredith Grey där ett ögonblick när jag fick dra och hålla och få förklarat för mig varför hon kände och tryckte överallt. Intressant dag med andra ord. Fick sedan ett "om du vill ska vi nog försöka ordna så att du kan få vara med mer och hjälpa till!". Jag ville helst hoppa upp och ned på stället och, likt en exalterad femåring på julafton, ropa "Ja, ja, ja!".