Höstens antagningar!

Har förstått både på mitt flöde på Facebook och diverse sms att antagningsbeskeden anlände igår. Så spännande! Minns själv hur jag för ett halvår sedan uppdaterade antagning.se i tre timmar konstant innan det helt plötsligt stod där, beskedet som gjorde mig så oerhört glad, "antagen". Visserligen var det i Umeå och inte alls på mitt förstahandsval, Linköping, men jag vandrade omkring och var lycklig hela dagen ändå. Jag hade kommit in, skulle bli läkare. Väl hemma fick jag champagne och det var svårt att smälta att det verkligen var på riktigt. Efter en månad kom dock det bästa beskedet någonsin, och jag som inte trodde att det skulle kunna bli bättre, jag var antagen i Linköping! Det känns så overkligt att faktiskt sitta här, och läsa kommentarer på Facebook, och komma ihåg hur nervös jag var - och att vårterminen flög förbi och att jag snart ska börja min andra termin. Det är fantastiskt (och overkligt)!
 
Därför vill jag säga GRATTIS till alla er som har knipit åt er en plats till höstens utbildningar! Vad ni är bra!
 
Jag vill också säga till alla er som sitter på reservplatser att inte ge upp ännu. Jag minns också för exakt ett år sedan då jag öppnade antagsbeskedet på min lunch mitt under repetitionen av den teater jag deltog i och texten "reservplacerad" lyste överallt. På varenda utbildning. Jag blev inte antagen överhuvudtaget. Trots stor ledsnad just då så ångrar jag det inte alls idag. Jag fick istället en helt fantastisk höst fylld av resor och andra upplevelser som jag inte hade fått annars - och sedan kom jag in ändå. Därför, till alla er som inväntar nästa besked: Ge inte upp, försök igen och se det här som ett tillfälle att vinna andra erfarenheter. Det finns inget ont som inte för något gott med sig lyder ordspråket, och i det här fallet håller jag med helt och hållet. 
 
Förutom det så förbannar jag vädret. Det har varit strålande solsken och 28 grader varmt hela min arbetsvecka och idag, på min lediga dag, bestämmer det sig för att regna. Därför sitter jag inne, knåpar ihop den här texten, samt lär mig alla texter till de gyckel vi ska lära oss inför vårt MedSex-år! Som jag längtar efter detta, det ska bli så roligt!