Hej igen!

Herregud. Vad tiden går fort! Det var ett tag sedan senaste inlägget, även om jag faktiskt blev förvånad över att jag hade lyckats producera inlägg både om London och Schlaget. Var övertygad om att ingen av dessa händelser hade dokumenterats här. 
 
Mitt livs andra tentaperiod är igång och idag läser jag hjärta. Något av det mest spännande på hela terminen även om dagen blir tung med mer information än vad som tordes vara hälsosamt. Hittills har 22 sidors tenta-kompendie skapats, på tre dagar, det är mycket även för mig som tycker om att anteckna. På tisdag åker jag dock äntligen, äntligen hem för att fira jul med mamma och som jag längtar! Det är en jul som på alla sätt och vis inte kommer vara som någon tidigare men det kommer att bli bra ändå. Midnattsmässa och julbord stundar - något som lyser upp lite i tentastressen.
 
För tentastress är det och med det övertygelse om att den här tentan inte kommer att gå som jag vill att den ska. Men det är okej, med tanke på allt som varit och hur hela livet har ställts på ända och marken rämnade under mina fötter. Pappa hade nog bett mig att ta det för vad det är och att inte stressa så mycket - för vad är egentligen en omtenta i det långa loppet? Älskade pappa vad jag saknar dig. 
 
Med det är pausen över och jag återkommer så småningom, förhoppningsvis så fort jag känner att ljuset börjar lätta lite där så snart som möjligt efter tentan. Ser redan fram mot att få göra årssammanfattningen, det känns så roligt att i dagsläget kunna gå tillbaka till de tidigare.