springande dagar.

Födelsedagsfirande, tisdagsmöte, open mic, seminariestuderande, trötthet, basgruppsstuderande, inspelning av material till Medsex och omtentaarg har varit ord och/eller händelser som varit än så länge denna vecka. Och de kommande dagarna fylls det på med mer; SjukHUsfest med vänner, ledig helg, lunch hos faster&farbror, Öland och kvalitetstid med mamma min. En bra och intensiv vecka med andra ord (eller ja, om vi bortser från det förbannade tentaresultatet som kom. 27 icke godkända och 10 godkända, ni kan ju själva gissa er till vilken kategori jag tillhörde). 
 
Är dock glad och lycklig över faktumet att jag äntligen har kommit in i basgruppspluggandet igen. Känner att jag kommer någorlunda pålåst och att jag har koll på vad jag pratar om - att jag kan bidra till diskussionen trots allt. Det är en främmande känsla om något - och det ger mig hopp om framtida tentor. Idag diskuterade vi p53. P53 är, för er som inte vet, ett protein som i många fall är aktivt i att förhindra uppkomsten av tumörer. 
 
Och mer? Ja mer så flyger mitt Medsex år fram. Är lite ledsen över hur fort det går - det är snart dags för information för nästa års grupp och klaffarna ska så småningom lämna axlarna och vila på någon annans. Det blir nog bra det med - bra och förvirrande. Vi har ju dock fortfarande något av det bästa kvar - som jag längtar!
 
Njut av våren som är på väg in nu - det förtjänar vi alla efter en kall och mörk vinter.