Att komma igång.

På något sätt känns det som att vardagen ändå är på väg att dra igång nu. Idag har jag ingenting schemalagt så studerar inför morgondagens basgruppsträff. Har bland annat ägnat mig åt att läsa in mig på Alkohol, narkotika och tobak och dess påverkan på unga samt hur statistiken för 2013 har sett ut. Ska även läsa igenom lite lagar - och så hoppas jag att det ska räcka. Det är lite svårt att veta hur mycket jag ska läsa eller göra men har fått ner lite text på ett A4 och hoppas på att det ska hjälpa.
 
ÄoPoP i tisdags var jättetrevligt även om jag mådde relativt dålig pga bihålor som kändes som om någon hade stoppat i sockervadd. Det gycklades, skrattades, sjöng och åts självklart ärtsoppa och pannkakor. Trevligt, trevligt. Det var som sagt tillsammans med SSK så det var roligt att få göra något gemensamt. Vi tog dock bussen hem vid 11 från Ryd vilket var oerhört skönt eftersom vi alla skulle infinna oss för föreläsningar nästkommande dag. 

Igår hade vi som sagt föreläsningar varav en av fyra var bra, två av fyra givande och tre av fyra nödvändiga. Tyvärr fick jag ett sådant hostanfall i en av de viktiga föreläsningarna att jag helt enkelt fick gå ut därifrån. Under lunchen hade vi även stött på delar av fadderiet som skällde lite på mig då jag inte hade på mig någon mössa. Till mitt försvar var det första gången jag glömde den.. 

På kvällen var det så dags för myssittning och vi iklädde oss alla pyjamas eller annan mysklädnad. Det var oerhört trevligt och vi satt alla i Cellskapet och åt pastasallad och drack varm choklad. Reflex (sjukgymnasternas festeri) gycklade för oss.

Nu: Läsa in lagen om vård av unga och sedan gå och inhandla mat samt laga lite matlådor inför de sista dagarna som jag ska bo här. Ikväll är det GF (Gammelfadder) dag! Jag vet inte riktigt hur jag ska göra ännu MEN har ju varit med på allt hittils så det skulle ju vara kul.. Puss!