Att flytta.

Efter de sista förberedelserna imorse (dvs, packa iordning det sista, packetera in cykel samt fixa annat nödvändigt) begav vi oss klockan 13.00 av mot Linköping. Jag, mamma och pappa gjorde (nödvändigt) kaffestopp på vägen och fortsatte sedan uppåt landet, som allt eftersom blev mer och mer vintrigt (snöigt).
 
Och så kom vi fram sådär 16.15 och åkte och tittade på alla områdena och huttrade över hur kallt det såg ut att vara utanför och efter det letade vi oss (så småningom) fram till Storgatan 34 där jag numera är inhuserad. Därifrån gick vi sedan för att äta middag på något som hette Gula Huset och sedan var det hejdå och kramar och jag befann mig själv i en stad jag aldrig innan har varit i.
 
Som tur är har jag jättegulliga hyresvärdar som 1) tog med mig till ICA Maxi för att inhandla mat (de skulle visserligen också handla, men ändå) och 2) tog med mig ut på promenad och visade runt i innerstaden. Så nu vet jag vart jag ska imorgon på morgonen (cirkus 2 minuter bort).
 
Har idag känt en massa märkliga känslor såsom känslan när jag handlade mat: "Vänta, stop, stanna. STOP I TVÅ MINUTER. Ska jag handla.. Mat? Till mig själv? För.. Studiebidrag? Nää.." och nästa känsla inföll då jag gick själv från restaurangen "Hallå, nu är jag själv, i en stad.. Där jag ska.. Bo? Näää.." och slutligen för 10 minuter sedan då jag lade mig i sängen för att ta det lite lugnt: "Ska jag stanna kvar här.. I fem år? Näää, jag ska ju hem igen". Och det ska jag ju, så klart.. Men jag ska även tillbaka hit.. Och det känns, minst sagt, märkligt. Är jag verkligen redo för att flytta hemifrån? Det vet jag faktiskt inte om jag vill.
 
Hur som är jag oerhört förväntansfull och extremt nervös inför imorgon. 9.30 ska jag infinna mig på Nationernas Hus. Det blir nog bra. Vi hörs och ses, puss.
#1 - - Mannen din :):

Haha hade EXAKT samma kanslor nar jag flyttade till Oslo!!! Vanta bara tills du kommer hem till Kalmar och ska forsoka acceptera att Kalmar inte langre ar staden du bor i utan en stad du bara halsar pa. Konstig kansla! Hoppas allt gar bra och lycka till med allt. Puss frugan