Första dagarna på sommarlovet

Lite mer än en vecka har gått sedan sista tentan. Nervositeten är fortfarande fruktansvärd, som jag hoppas att tentan har gått vägen - men det får vi väl se så småningom. Tålamod osv osv. Jag har åtminstone haft fem arbetspass på akutmottagningen och AVA (akutvårdsavdelningen) - visserligen har jag bara gått bredvid men det är tacksamt att vi får en ordentlig uppföljning, det är mycket som ska kunnas och komma ihåg. Idag har jag mitt sjätte pass; denna gången på medicindisk - det känns bra. Det kommer att bli en givande sommar även om jag behöver ledighet (vilket jag alltid pratar om). Det är nog dags att ta tag i den där ledigheten och faktiskt göra något åt den snart.. 

Annars njuter jag av sommaren, av värmen och av att ha lite annat i huvudet än skola. Egentligen är väl skillnaden rätt liten nu när man vistas på sjukhus mest hela tiden, det är ju arbetsuppgifterna som är annorlunda - och kanske lite mer ansvar i och med att jag kommer jobba själv, men ändå. Jag trivs med patienterna och med att vara i vården - även om tröttheten är stor - och det är väl det absolut viktigaste. 
 
Jag hoppas att ni njuter också, av ledighet, jobb, sommar eller resor. Vad ni än har för er.