Mindre än två veckor

Om två veckor befinner jag mig inte längre i Boston. Var har hösten försvunnit någonstans? Det känns så oerhört märkligt att all tid nästan är slut, det är nästan över och jag är fylld av nya erfarenheter. 
 
Om två veckor är jag äntligen hos min värdfamilj i Seattle igen! Det känns helt otroligt - jag har inte träffat dem på tre års tid och de tre åren har antagligen varit de åren som har förändrat mig absolut mest. Jag har påbörjat en universitetsutbildning, upplevt ett intensivt år med planerande med Medsex, jag har festat mer än någonsin och framförallt så vändes livet upp och ned under loppet av ett halvår. Jag har nog gått från att vara tonåring till att bli vuxen. Så mycket förändringar men också så mycket som antagligen har gjort mig till en bättre människa - så många erfarenheter rikare - och det ska bli så roligt att se hur de har förändrats sedan sist. 
 
Förra helgen fick jag besök av en gammal vän från gymnasiet och visade henne runt i Boston - det var så roligt att få prata gamla minnen och återigen reflektera över vem man var då, vem man är idag och framförallt - hur lika och olika dessa två personer är. Helgen som har gått har jag njutit av att bara vara, inte tänka så mycket utan mest vandra omkring och tycka att livet är rätt bra. Imorse när jag vaknade hade det snöat så även här börjar julkänslan infinna sig. 
 
Vi har fått våra placeringar inför vårterminen också, något som även det kändes märkligt och som blev ett uppvaknande. Jag har fått 4 veckor i Jönköping, 4 veckor i Västervik och slutligen 4 veckor i Jönköping igen. På mina Västerviksplaceringar är jag helt själv, något som känns både superbra och jätteläskigt. 
 
Det ska bli dock bli skönt att komma hem till verkligheten igen även om det känns konstigt att vi börjar lämna. Idag åker första kollektivaren tillbaka till Sverige medan jag och Gabbi är de sista som är kvar. Tänk att något som jag kämpade så mycket för och som jag var så rädd för inte skulle hända snart är över!
 
 
 
 
#1 - - Sofia Hjelm:

Yay! 8 veckor hos mig :D

Svar: Tänkte också på det!!! Längtar!!! <3 :D
Amanda Swenninger