Första veckan.

Sitter i mitt rum hemma hos mamma och tänker på de senaste veckorna. Inte nog med att jag har jobbat en hel vecka och där haft möjlighet att verkligen sätta mina förmågor på prov; jag har också fått ett resultat från min tenta och det hela gick vägen. Jag är godkänd! Det innebär att åtminstone ännu en termin är säkrad och det känns så himla skönt att veta att jag till hösten kommer att få fortsätta.
 
Har hunnit med att besöka Tallinn också. Det var ytterst trevligt och jag och mamma fick möjlighet att spendera tid tillsammans utanför alla måsten och krav. Det regnade mer än vad det gjort på länge när vi vandrade längst med gatorna men det gjorde inte så mycket; det var väldigt trevligt ändå. Dessutom fick jag möjlighet att äta den godaste löksoppan jag någonsin ätit - och så fick jag en massa härliga minnen att stoppa undan i minnesbanken och plocka fram när livet känns tungt.
 
Senaste veckan har jag börjat jobba igen på samma jobb som förra året - med en skillnad; jag är nuförtiden även undersköterska. Det innebär nya, roliga, utmaningar och jag har bland annat fått koppla EKG själv, tagit diverse prover (både kapillära och venösa) samt tagit blodtryck. Det är roligt att få göra lite medicinskt förutom mitt vanliga jobb, som är rätt givande det med, dvs att svara i telefon och boka patienter. 
 
Snart är det dags att ge sig upp tillbaka till ön. Har ingen bil detta år så får istället ta en buss på tre timmar, men det kan vara ganska trevligt det med. Tills vi hörs igen får ni njuta av sommaren själv ska jag få äta god lax och umgås med lite med moster och hennes man.