T4

Ny kategori, ny höst, ny start (och medvetet två ord). Jag har idag börjat T4. Puh. Hjälp. Hur hände det? Minns när jag stod där som förvirrad Nollan några dagar in på Nolle-p och kände att T4, och kanske framförallt T5, kändes som ljusår in i framtiden. Helt plötsligt är det inte längre ljusår utan det är här, nu. 
 
Vi inledde dagen klockan 08.15 i vår alldeles nya och fantastiska byggnad som inrymmer både nya föreläsningssalar och basgruppsrum. Jag stortrivdes och det känns alltid lika roligt att börja ny termin med upprop och information om de kommande momenten. Dagen fortsatte med terminens första basgrupp. Lever. Det kändes lite lätt övermäktigt med alla sjukdomar men det är spännande också. Och det känns delvis bra, att äntligen ha tid att faktiskt läsa någonting.
 
Men det är också konstigt. Inte längre Medsex, inte längre en del av nollningen. Jag blir lite ledsen samtidigt som jag är glad. Det är jobbigt men också väldigt väldigt skönt. Det är så många delar av de allra yttersta av känslospannet som rör sig inom mig att det är lite svårt att få ned, eller förklara, vad som egentligen rör sig här inne. 
 
Det finns givetvis annat också, annat som har med mitt privatliv att göra och som gör mig orolig. Saker som inte är korrekta att skriva här men som påverkar mig. Jag hoppas och tror att det ska lösa sig - ibland gäller det väl kanske bara att ta tjuren vid hornen och få ett nej, men det är rätt tufft det med när allt man önskar sig är ett ja. 
 
Med den kryptiska texten tackar jag för mig för idag och inleder därmed termin 4. Det ska bli spännande att se vad det här halvåret kommer att innehålla.