Schlaget 2014!

Så drar Schlaget-helgen igång imorgon och jag börjar så sakteliga se att det kanske finns en söndag där någonstans långt in i framtiden. Missförstå mig inte; de här kommande tre dagarna ska bli extremt roliga men jag längtar efter den stunden jag kan få spendera en timme själv och hinna laga mat. Och städa. Och handla. Hemköp i Ryd stänger klockan 21.00 och inte en enda dag sedan jag kom hem igen efter helgen har jag landat på mitt rum innan 23; vilket ställer till problem eftersom jag inte kan handla (eller städa och äta för den delen). Tack och lov har jag vänliga vänner som agerar personliga assistenter och ställer upp med frukosthandling så jag åtminstone kan få något i magen på morgonen. 
 
Min älskade cykel fick dessutom punktering häromdagen vilket vållade ännu större problem. Jag hade helt enkelt inte längre bara extremt ont om tid utan dessutom ingen cykel att transportera mig på. Ett problem som blir rätt stort eftersom det tar en timme att gå från Ryd, något jag fick prova på imorse då jag helt sonika tog min cykel och gick. Promenaden var visserligen skön och det hjälpte att ha med sig cykeln och med hundögon gå in till cykelhandlaren och se lätt uppjagad och stressad ut eftersom jag vid klockan fyra glatt spatserade ut därifrån med en cykel som tog mig både till Berga och hem under kvällen. 
 
Imorgon ska jag däremot få erfara något nytt; nämligen att jobba en natt på Kårallen. 4-verkeriet ställer som sagt till med storhelg och Schlaget och det innebär jobb imorgon samt tävling på lördag. Det ska bli lärorikt att se hur en kväll på Kårallen går till med tanke på framtida Festivallen-planer men även roligt! Det låter kanske visserligen inte vidare kul att jobba men det är det. Det är för en god sak och det ger så mycket tillbaka. Den enda nackdelen är dock de tre timmar jag kommer att sova mellan jobbet slutar och föreläsningen börjar på fredag förmiddag.  
 
På fredag vankas det sedan tackfest som finaste Ettan håller i och det ska bli roligt! Full-moon party står på schemat och det ska bli intressant att spendera en kväll i shorts och linne mitt ute i skogen i ett mörkt november-Linköping. Vi får se var det hela tar vägen med andra ord - kallt är väl något man kan misstänka redan nu men jag misstänker att det hela kommer sluta i en hel del roliga minnen. 
 
Så mycket som händer just nu och med så lite tid. Men jag är tacksam; tacksam över allt det som jag får uppleva och vara med om! Förhoppningsvis syns vi någonstans på andra sidan och det med åtminstone något av förståndet i behåll. Tills dess får ni njuta av att det snart är jul!