En snabbvisit i Linkan.

Efter att i fredags ha studerat halsfluss och borrelia kastade jag mig iväg exakt klockan 15.00 för att möta upp min kära mor i Kalmar och därefter åka upp till Linköping. Rullade efter exakt 2 timmar och 50 minuter så in mot Ryd och fick en smått overklig känsla "hej, det här var bekant, ja." Det var som om ingenting hade förändrats förutom vädret och allt var sig likt, precis så som jag lämnade det i början av juni. Kom även på att jag ju faktiskt bor där uppe nuförtiden, även om det glömts bort någonstans i sommarvärmen. 

Resan hade ett antal syften varav det ena var att lämna av lite saker i mitt lilla rum (däribland en spegel, äntligen slipper jag springa fram och tillbaka till korridorens gemensamma rum för att spegla mig i helkroppsspegel. Ställde till vissa frågetecken under våren för mina korridorare då jag en morgon för femte gången kommer ut i köket under loppet av 10 minuter. Nej, nej, jag är inte alls fåfäng). Det andra syftet var att ta mått för klänning och hämta ut min Medsex-frack. Såhär tjusig blev den: 
 
 
Lägg speciellt märke till den glada tummen, alltid ett bra sätt att få "nu tar jag en bild på mig själv i spegeln" att verka lite mindre... poserande.
 
Nu ska jag roa mig själv med något annat, som att planera kommande veckan (som är den sista hela arbetsveckan för detta år!).