Västervik och första stygnen

Hej!

Befinner mig förtillfället i Västervik där jag gör placeringar på ÖNH (Öron-, näsa- och halskliniken) och Ögon. Har varit en intensiv vecka men så kul. Har väl egentligen inte så väldigt mycket att tillägga mer än att hag och öronmikroskopet inte är bästa vänner med varandra, att jag förstår ungefär en tiondel av vad som sägs och att det nog inte kommer bli någon örondoktor av mig - men - det är trots det oerhört roligt och intressant och har fått vara med på en hel del polykliniska operationer (vakna patienter med mindre små ingrepp) och idag fick jag sy mina första stygn! Inledde något mindre starkt med darrande hand men känns lite för roligt för att inte dokumentera. Är ju oerhört dålig på att blogga just nu men så får det väl vara ibland - bjuder på lite bilder från de olika ytterligheterna av att vara läkarstudent som jag (eller andra) tagit de senaste veckorna. Tills vi hörs igen, ha det bäst!
 
Från Elinas 25-årsfest och utgången på KK och Flashback i lördags..
 
Och från balkonhänget dagen efter när kaffe var räddningen..
 
Och så hade jag och Gabbi vår första mentorsträff med de studenter vi är mentorer för på termin 1 - roligt och kul att äntligen få träffa dem, även om det är märkligt att vi plötsligt är gamla nog att vara mentorer.
 
Operationsklädd i blått och glad och adrenalinstinn efter att ha satt 5 egna stygn i en örsnibb. 
 
Hela gänget från lördagens 25-årsfest!
 
Och det underbara i att det äntligen är vår och att man kan ha converse!
 
Finisar i solen under kafferasten sista föreläsningsdagen.
 
Och Västervik är rätt fint det med...
#1 - - Alice Nerén:

Alltså att man alltid ska bli så darrig! Jag är precis lika dan och det är verkligen sjukt irriterande. Heja dig i alla fall för att du grejade det, nästan färdig kirurg ju ;)

Svar: Men verkligen! Kul att du kikat in - får gå in och läsa din blogg också! :)
Amanda Swenninger