Kravlös helg

Hejhallå alla! Lever ni? Det gör jag - åtminstone till största delen. Denna måndag har minst sagt varit seg och har därför krävt extra mycket kaffe, men vad gör det när Starbucks ligger 3 minuter från där vi bor?
 
Helgen har varit bra härlig och väldigt kravlös för en gångs skull vilket har varit skönt. I fredags gjorde vi oss fina och spenderade kvällen och natten med att dansa till liveband nere i centrala Boston (och lyckades på kuppen förstöra mitt paraply eftersom det både ösregnade och blåste). Det är lite speciellt att gå ut här eftersom alla klubbar stänger redan vid 02.00 så när bandet slutade att spela vid 01.30 drog vi hem - man får med andra ord lite mer sömn på natten mot hemma. Inte mig emot. Lördagen gick vi omkring på Newbury Street, drack kaffe, åt en god sallad och spenderade lite för mycket pengar på materiella ting (men ack vilken lycka de där materiella tingen kan ge en). Känner rent spontant att jag inte kommer ha råd att köpa kosmetika hemma längre eftersom jag här har lagt mig till med tanken att "jag lika gärna kan lägga lika mycket pengar som jag brukar lägga hemma" och därmed kan köpa mycket bättre märken än vad jag är van vid. Äsch. Jag klagar inte, det är trevligt att kunna gå in på Sephora och lyxa till det. På kvällen placerade jag min rumpa i sängen och flyttade mig inte två millimeter. Rimligt. I söndags gick vi upp och strosade iväg på brunch vilket var minst sagt härligt och med pannkakor, äggröra och bacon i magen fortsatte dagen lika bra med utforskande av Harvard Square. Det var trevligt. Kravlöst som sagt vilket behövdes. Om jag får sammanfatta helgen med ett ord skulle det nog bli nödvändig. 
 
Idag har vi ordnat med lite som behövde ordnas med, har försökt skriva på rapporten och sedan har jag ansökt om jobb. Fortfarande osäker på om jag vill jobba som undersköterska eller läkarassistent till sommaren men eftersom det börjar bli dags att söka läkarassistent tänker jag att jag gör det och ser vad vi hamnar - om jag har tur kanske jag får något jag verkligen gillar! 
 
Denna vecka hoppas vi på operationer till projektet och så ska vi gå på hockey på onsdag också. Jag blir med andra ord inte bara dyrare i drift vad det gäller smink utan även insatt i det här med sport här borta på andra sidan atlanten. Det är bra, man måste utforska sina gränser.
 
Ta hand om er så hörs vi snart igen!