Sommaren 2016

Sommaren 2016 har bara sprungit förbi. Vad har egentligen hänt? För mycket för att hinna skriva här - och ibland för lite för att kanske egentligen ha något att skriva. Det mesta av sommaren har cirkulerat kring två saker;
1. Huruvida mitt Visa inför hösten och USA skulle lösa sig
2. Jobb
För att göra en lång historia kort; jag var uppe på ambassaden i Stockholm dagen efter tentan (en tenta som det för övrigt gick sådär med) och fick ett "nej - du söker fel visum". Det kan ju tyckas konstigt eftersom flera har fått det godkänt. Efter mycket om och men var jag uppe igen den 21 juli och fick ett "vi måste utreda detta vidare" vilket såhär en vecka senare, tack och lov, har resulterat i ett "du får åka". Jag kan inte riktigt fatta det själv - men jag ska faktiskt till Boston i 4 månader. 
 
Jobbet är för övrigt bra. Det är bra och tungt och krävande. Jag befinner mig på plan 7, avdelning 16A, Länssjukhuset Kalmar. Den kan också kallas för ortopedavdelningen. Jag har mestadels jobbat dag och kväll men har nu gått över på natt och trivs helt okej med detta. Det är inte vidare roligt under tiden man jobbar men däremellan är det många lediga dagar vilket är skönt. Jag trivs, det är lärorikt och framförallt är det skönt att göra något annat ett tag.
 
Vad gör jag mer då? Jo, jag spenderar dagarna med att läsa skönlitteratur, titta på film, ta långa promenader, umgås med kompisar och lägga studier på ett helt annat plan. Det är rätt skönt och jag har beslutat att det ska få förbli så denna sommar. Jag kuggade tentan med så liten marginal att den knappt finns men jag har helt enkelt inte orkat plugga något med tanke på hur mycket tankeverksamhet som visaprocessen har tagit upp. Och det är helt okej, jag skriver den i januari igen. 
 
Förhoppningsvis kommer jag bli bättre att uppdatera bloggen under min höst - jag längtar efter alla äventyr som denna kommer att bära med sig.