Att ett år kan gå så fort.

Idag är det nästan exakt ett år sedan min före detta gymnasieklass lämnade Kalmar för att bege sig till Island. Det slog mig när jag alldeles nyss såg att årets naturtreor idag är på väg dit, att ett år kan gå så fort. Resan till Island var helt fantastisk - och jag visste att jag hade ett par månader framför mig fyllda med resor, student och bal - men vad jag inte visste var att jag under bara det nästkommande året skulle hinna med så oerhört mycket. Jag har fått göra en resa utan dess like - och jag har kommit in på mitt förstahandsval. Tänk om jag hade vetat det för ett år sedan? 
 
Det är rätt otroligt det där.. Hur mycket saker kan ändras på bara ett års tid. Var kommer jag att befinna mig om exakt ett år? Vem kommer jag att vara då? 
 
Därför tänker jag att jag vill skicka med alla er som nervöst sitter där och väntar på att få komma in på den utbildning ni drömmer om - det kommer att lösa sig på ett eller annat sätt. Jag var övertygad om att det inte skulle göra det men nu sitter jag här och försöker förstå mig på all den engelska kurslitteraturen - och det är så roligt! 
 
Därför bjuder jag nu på en bild från Island - detta fantastiska land som jag någon gång ska försöka återvända till!