Tenta och prövotid.

Kom alldeles nyss på mig själv med att tänka att "tur att jag hann lämna in papper från syntestet så att jag får behålla mitt körkort" (det här med att vara diabetiker och behöva lämna intyg sådär vart tredje år..) till att inse att det är över 2 år sedan jag tog mitt körtkort, och det har bara passerat förbi i tentahetsen. Och vad innebär det? Jo, det innebär att min prövotid är över. Kan helt plötsligt åka fast för mindre fortkörning och bara få böter utan att bli av med körkortet.. Det ni! (sedan ska jag nog försöka undvika det ändå, och det är nog relativt lätt då jag för jämnan får höra att jag "kör som en gammal tant". Tack, jag tar det som en komplimang)
 
Annars skrev vi tentan idag. Orkar inte riktigt analysera den just nu - det kan ha gått åt båda hållen. Jag vet att jag lyckades svara på en del jag var osäker på och andra blev helt fel. I vilket fall som så går det inte att göra så mycket åt det just nu. Istället får jag ta en ledig kväll och ladda om inför stundande praktiska tenta på onsdag och efter det? Efter det är det äntligen, äntligen dags att åka hem och bara vara. 
#1 - - Sara:

Haha jag kommer ihåg att jag skrev på min blogg: "Nu är min prövotid ute... Nu kan jag köra hur fort jag vill. Hehe." och så 1 månad senare fick jag fortkörningsböter. Och då får jag ofta höra att jag kör som en kärring xD haha. Hoppas inte det händer mig ;)