Många timmar.

Har idag infunnit mig på HU tidigare än jag någonsin gjort tidigare. 07.40 cyklade vi in framför ingången (kan nämna att jag pumpade mina däck tidigare i veckan på OKQ8, det bästa jag har gjort. Har helt plötsligt all kraft i världen att cykla uppför vad Victoria döpte till "Mount HU" (Backe precis innan HU, som egentligen inte är jättebrant men för någon som kommer från Kalmar där backar är närmast obefintliga är den enorm) idag!) för att få ihop vår basgrupp någorlunda inför dagens storgruppsseminarium som berörde lärande. Även om jag kände att det gick sisådär fick vi någorlunda bra kritik av övriga grupper samt handledare, så vi får nog vara nöjda med det. 
 
Annars hittade jag och Victoria idag världens mysigaste lilla fik inne i stan; The London Café. Där åt vi varsin scones med lemoncurd och smör tillsammans med en massa gott te - tanken var studier men istället blev det tal om både det ena och det andra innan klockan var alldeles för mycket och preparandkursens sista föreläsning hägrade vid 18.00.
 
Just nu är jag dock så trött att mina ögon går ihop men ser fram emot morgondagens programspecifika dagar! 09.30 ska jag samt en annan kursare vara på Ekholmens Vårdcentral för att samtala med patient och på onsdag väntas det besök på akuten i Norrköping. Trots att jag behöver ta mig hela vägen till Norrköping för besök på akuten är jag nöjd - vissa har nämligen akutbesök i Motala och vårdcentralsbesök på orter såsom Valdemarsvik och Kisa.