Intensivt.

Har en oerhört intensiv vecka denna vecka. Kickstartade den med en 8-22 dag i skolan igår och har idag hunnit med både inövning av fyra låtar samt ihopknåpande av text till basgruppen imorgon. Jag ska nämligen inte medverka på basgruppen utan beger mig med tåg mot Stockholm vid 11 imorgon för att därefter flyga till Talinn. Ja, ni hörde helt rätt, jag åker spontant till Estland imorgon - och anländer i Linköping 12.55 på fredag.
 
Då kan man ju ställa sig frågan varför. Det svaret hittar man i själva övandet av låtar, jag ska nämligen medverka på en konsert med min kör på torsdagkvällen. Efter en massa problem flyttades nämligen Linneas konsert från lördag till torsdag (de åkte iväg till en körfestival idag) vilket innebar att det plötsligt bara fanns en andra alt - då får man helt enkelt lösa det på bästa möjliga sätt. Jag blir därmed flugen över dagen för att medverka vilket känns både jätteroligt och jättejobbigt. Om inte annat får jag se något annat än den vanliga sträckan mellan Ryd och HU. 
 
Det blir minst sagt märkligt och om jag känner mig själv rätt kommer jag efter Festivallen på fredag att befinna mig i ett tillstånd där jag inte riktigt är mänsklig. Men det är det värt - sova kan man alltid göra en annan gång.
 
Det kommer förhoppningsvis en eller annan bild, och gör det inte det så skriver jag en annan dag. Tills dess får ni ha det bra - var ni än befinner er runt om i världen.